Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse ved køb af smykker på www.baersmykker.dk, som ejes af BærSmykker.
CVR: 00 00 00 00, Adresse: Søren Møllers Gade 23, 8900 Randers, Tlf: 10 11 12 13, Mail: baersmykker@gmail.com.

Alle aftaler indgåes på dansk samt gælder fortrydelsesretten kun for private forbrugere.

Priser

BærSmykker varemærke

Alle priser er angivet i danske kroner og er inklusiv moms. Der tages forbehold for eventuelle prisfejl samt udsolgte/udgået varer.

Betaling og levering

BærSmykker varemærke

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard samt MobilePay. Beløbet trækkes først når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal der tillægges eventuel fragtpris. Du vælger selv fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. 

Vi leverer varen 1-2 hverdage efter dit køb. Vi leverer varen med DAO, GLS eller PostNord. Vi leverer i hele Danmark. 

Fortrydelsesret

BærSmykker varemærke

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse indenfor 21 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer.  Fortrydelsesretten udløber 21 dage efter den dag, hvor pakken/varen er kommet i fysisk besiddelse. 

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra  den dag den sidste vare kommer i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten:
Du fortryder ved at give os besked om at du fortryder. Du kan sende en e-mail (baersmykker@gmail.com) eller ringe  (10 11 12 13). 

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular (se sidst på denne side). Denne formular bliver sendt til dig på mail sammen med bekræftelse på købet. Du kan også nemt udfylde og indsende fortrydelsesformularen gennem Min Konto, hvis du har oprettet en konto inden dit køb. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender meddelse om, at du fortryder købet inden fortrydelsesfristen er udløbet. 

Returnering af varen og returomkostninger:
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen tik Søren Møllers Gade 23, 8900 Randers, Danmark, uden unødig forsinkelse og senest 21 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 21 dage. 

Du skal selv betale for returnering af varen. Men ønskes der ombytning til et andet smykke, så kontakt os for at finde en løsning, hvor du slipper for at betale for dobbelt fragt. Udgifterne til returnering af varen forventes højst at beløbe sig 39 kroner.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse:
Når du fortryder refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke, hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb. Her tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne

Vi tilbagebetaler beløbet uden nødig forsinkelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtager varerne retur. Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Du pålægges ingen gebyrer ift. tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballagen:
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du skal tilbagelevere varen i original emballage. Du bør sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.  

Reklamation

BærSmykker varemærke

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.  

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

Klagemuligheder

BærSmykker varemærke

En klage over en vare købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odrVed indgivelse skal du angive vores e-mail: baersmykker@gmail.com.

Standardfortrydelsesformular

Denne fortrydelsesformular udfyldes og returneres, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.  

Til BærSmykker – Søren Møllers Gade 23, 8900 Randers, Danmark. 

Dato ___________

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer: 

_________________________________________

Varen er bestilt d. ____________ og modtaget d. ______________


Ordrenr._____________, navn _____________________________ samt

adresse ________________________________